6 Mayıs 2014 Salı

İlk Yazı

Merhabalar,
Beni tanımayanlar için adım Tipi Özdemir, 40 yaşındayım, kimya mühendisiyim, bilgi işlem sektöründe 13 yıl çalışıp, iki çocuğumdan sonra istifa eden anneler kervanına katıldım. Hayatım boyunca aileden gelen bir sağlıklı ve doğal beslenme yaşam tarzını benimsedim. Kayınpederim emekli ilkokul öğretmeni, hep köylerde yaşadığı için emekliliğinde de köyde yaşamayı tercih etti, bizim köyümüz Uludağ ın eteklerinde, Bursa İnegöl Turgutalp köyü, İstanbul a 3,5 saat mesafede, 800 rakımlı bir köy, Uludağ ın havası ve suyu ile besleniyor. Osmanlı köyüdür, Turgut Alp burayı fethedip burada yaşadığı için bu adı almıştır. 355 kişi yaşıyor köyde. Kayınpederim 30 yıldır tanıyorlar bu köylüyü. 

Köylü kendi tohumlarını kullanıyor, 88 yılından kalma tohumları var ellerinde, biz bu tohumlarımızı da paylaşmak için bir girişimde bulunduk, www.tohumbahcesi.blogspot.com.tr 

Hayvani gübre döküyorlar toprağa, hava su tohum kadar önemli toprak, mineraller topraktan geçiyor sebze meyvelerimize.
İnek, koyun, keçileri var, yazın yaylaya çıkarıyorlar hayvanlarını, yayla evleri görülmeye değer::))

Arıcılık yapıyorlar. Arılar kendi doğal peteklerini kendileri yapıyorlar. Sadece çıtalarını koyuyormuş köylü ve sadece balı almak için yılda bir kere açıyorlarmış. Glukoz yok, şeker yok, ilaç yok.

Uludağ ın mis gibi havası ve suyuyla, kendi dedelerinin tohumlarını kullanarak ekip biçiyor tarlalarını köylüler, hayvani gübrelerini attılar, şimdi ekim dikim zamanı başladı. Herşeylerini kendileri yapıyorlar, temiz, özenerek, eriştede mesela orada gezinen tavukların yumurtalarını kullanıyorlar.

Biz yediğimiz herşeyi köyümüzden alıyoruz, doğal beslendiğimiz için hasta bile olmayız çok şükür, yediğimiz şeyler vucudumuzu, düşüncelerimizi, herşeyimizi etkiliyor, ne yersek oyuz, vucudumuz zihnimiz yediklerimizle besleniyor. Köylünün bu doğal ürünleri bizim haricimizde sizlerin de tatması için bu girişime başladım, bundan başka bir projem daha var, köylünün evlerinde konaklama, horoz sesi ile uyanıp, köy kahvaltısı yapıp, istenirse inek koyunlarla otlamaya çıkmak, istenirse bahçelere dalıp sebze meyve toplamak ama daha yolun çok başındayım, yapmayı istediğim çok şey var, zamanla hepsiyle buluşturmaya çalışacağım sizleri.

Haftasonu bazı arkadaşlarım için köyden alışveriş yaptım, sizleri de bu ürünlerle buluşturmak istedim, belki istediğiniz birşey olur diye sizinle de paylaşmak istedim ürünleri, şu an için ellerinde pek bir şey kalmamış, sebze ve meyveleri zamanı gelince paylaşacağım Şimdi olanlar:
Bal
Domates salçası-1kg-1/2kg
Biber salçası-1kg-1/2kg
Sos-1kg-1/2kg
Tarhana
Erişte
Reçel(ahududu,vişne, erik)1kg-1/2kg
Süzme yoğurt
 %100 keçi peyniri
Tereyağı
Yumurta
Ekmek

Siparişleriniz için tipozk74@yahoo.com.tr mail adresimi yada 0533 372 00 70 telefonumu kullanabilirsiniz.
Sevgilerimle.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder