30 Nisan 2015 Perşembe

Sağlık, sıhhat

Hayatımızda en çok önem verdiğimiz konular sağlık, hareket, kimyasaldan uzak bir hayat

Köyümüzün ürünleri sayesinde sağlıklı gıdadan yararlanabiliyoruz. Markete sadece tuvalet kağıdı, peçete almak için giriyoruz, market kültürümüz yok denecek kadar azdır, paketli gıdalara da hiç alıştırmadım çocuklarımı, şimdi biri teklif ettiği zaman alsalar bile yemiyorlar, içimizi kimyasaldan uzak tutabiliyoruz peki ya dışımızı, evimizi, eşyalarımızı

Çamaşır makinasında deterjanla yıkanan çamaşırlarımız kururken açığa zararlı gazlar çıkıyor, üç gün evimizi havalandırmamız lazım, o zararlı gazların çıkması için, banyoyu mutfağı temizlemek için kullanılan çamaşır suyu da aynı şekilde, bulaşık makinasıyla bu kimyasalları yutuyoruz, yiyiyoruz, bu kimyasallar hem cildimizden içeri sızıyor hem solunum yoluyla vucudumuza giriyor, kimya mühendisi olmam sebebiyle çocuklar doğduğundan beri kendi deterjanımı kendim yapardım, ama artık vaktim olmadığı için çok güvendiğim bir markanın ürünlerini kullanıyorum, isteyenlerle özelden paylaşabilirim

Hareket anlamında da, eşim 15 yıldır ben 9 yıldır oryantiring sporuyla ilgileniyoruz, ikimizde oryantiring hakemi ve antrenörüyüz, Işık okullarında oryantiring öğretmenliği günlerim de var, Federasyonumuz var, pazar günleri Belgrad Ormanlarında antrenman yapıyoruz, ayda bir federasyon yarışları oluyor Türkiye nin çeşitli illerinde, bazılarınız bu sporu biliyor bazılarınız bilmiyor, bu spor için "Koşarak satranç oynamak" deniliyor. Harita ile daha önceden konulan hedefleri buluyorsunuz, daha hızlı koşan kazanıyor, hem zekanın hem fiziğin çalıştığı bir spor, çocuğa iç disiplin, özgüven, doğa zekası, dikkat, konsantrasyon, zaman kontrolu kazandırıyor, ailecek yapılabilecek bir spor, hem doğanın içinde hem spor yaparak çok güzel vakit geçiriyorsunuz, herkesi ormana harekete bekliyoruz


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder